Πως λοιπόν λειτουργούν οι γνωστοί σε όλους μας αερόσακοι στα αυτοκίνητα; Τι συμβαίνει κατά τη σύγκρουση των οχημάτων και πως μας προστατεύουν;
Όλα τα...
καινούρια οχήματα πλέον διαθέτουν αερόσακους για την προστασία των επιβατών (SRS). Δηλαδή εκτός από τις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων, έχουμε αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, οροφής και πολλούς άλλους.
Κάθε αερόσακος έχει τοποθετηθεί με ειδικό τρόπο σε μια μονάδα από την οποία έχει σχεδιαστεί να φουσκώνει και να ενεργοποιείται με εξαιρετικά μεγάλη ταχύτητα και δύναμη σε περίπτωση πρόσκρουσης.
Οι αερόσακοι προστατεύουν λοιπόν το κεφάλι, τον λαιμό, τον θώρακα από πρόσκρουση στο ταμπλό ή στο τιμόνι και το μπροστινό παρμπρίζ.
Οι αερόσακοι ενεργοποιούνται σε συγκρούσεις ισοδύναμες ή μεγαλύτερες της δύναμης που επενεργεί όταν ένα όχημα, που κινείται με 15 έως 23 km/h σε τοίχο.
Ακόμα ενεργοποιείται σε περίπτωση σφοδρής σύγκρουσης, η οποία είναι μετωπική είτε υπό γωνία έως 30 μοίρες προς την νοητή ευθεία.
Έτσι, οι αερόσακοι μας προστατεύουν σε μεγάλο βαθμό...
Αυτό το επίπεδο σφοδρότηταςσύγκρουσης στο οποίο επιλέχθηκε να ενεργοποιούνται οι αερόσακοι, είναι αυτό στο οποίο υπάρχει περίπτωση να υπάρξει σοβαρός τραυματισμός ή θάνατος.
Βέβαια στην πραγματικότητα, σπάνια ένααυτοκίνητο συγκρούεται σε έναν τοίχο. Οι αερόσακοι ενεργοποιούνται συνήθως όταν το όχημα συγκρουστεί με άλλο όχημα.
Απλά θα πρέπει να έχουμε κατά νου, ότι η πολυπλοκότητα ενός τροχαίου και κατ’ επέκταση μια σύγκρουσης είναι εξαιρετικά πολύπλοκη!
Οι αερόσακοι φουσκώνουν με αέρα όταν ο αισθητήρας ανιχνεύσει μετωπική σύγκρουση. Ο αισθητήρας αυτός αποστέλλει ένα ηλεκτρικό σήμα για να αρχίσει ο αερόσακος να φουσκώνει.
Η προωθητική γόμωση αναφλέγεται και καίγεται γρήγορα μέσα στη μονάδα αερόσακου, παράγοντας αρκετό αέριο άζωτο για να φουσκώσει ο αερόσακος.
Η χημική διεργασία και το αέριο άζωτο δεν ενέχουν κίνδυνο για τους επιβάτες του οχήματος.
Εντός 0,045 δευτερολέπτων από την ανίχνευση της σύγκρουσης, η πίεση του αερόσακου που φουσκώνει, διώχνει την πλαστική επένδυση που υπάρχει στο κέντρο του τιμονιού η οποιαδήποτε άλλη μονάδα που εμποδίζει τον αερόσακο να βγει.
Ο αερόσακος λοιπόν φουσκώνει πλήρως, προκειμένου να σχηματίσει μια επιφάνεια η οποία θα απορροφήσει την κίνηση της κεφαλής και του άνω κορμού του οδηγού ή του συνοδηγού.
Καθώς ο οδηγός έρχεται σε επαφή με τον αερόσακο, το αέριο μέσα από τον αερόσακο εκκενώνεται μέσο οπών στη βάση του αερόσακου, ώστε να απορροφηθεί η δύναμη που δημιουργείται από την κίνηση του οδηγού προς τα εμπρός.
Διώχνεται δηλαδή το αέριο από τον αερόσακο όταν ο οδηγός προσκρούσει σε αυτόν, ώστε να λειτουργήσει σαν μαξιλάρι...
Πραγματικά εντυπωσιακή εφεύρεση είναι οι αερόσακοι και σώζουν ζωές καθημερινά!
http://coolweb.gr
Όλα τα...
καινούρια οχήματα πλέον διαθέτουν αερόσακους για την προστασία των επιβατών (SRS). Δηλαδή εκτός από τις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων, έχουμε αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, οροφής και πολλούς άλλους.
Κάθε αερόσακος έχει τοποθετηθεί με ειδικό τρόπο σε μια μονάδα από την οποία έχει σχεδιαστεί να φουσκώνει και να ενεργοποιείται με εξαιρετικά μεγάλη ταχύτητα και δύναμη σε περίπτωση πρόσκρουσης.
Οι αερόσακοι προστατεύουν λοιπόν το κεφάλι, τον λαιμό, τον θώρακα από πρόσκρουση στο ταμπλό ή στο τιμόνι και το μπροστινό παρμπρίζ.
Οι αερόσακοι ενεργοποιούνται σε συγκρούσεις ισοδύναμες ή μεγαλύτερες της δύναμης που επενεργεί όταν ένα όχημα, που κινείται με 15 έως 23 km/h σε τοίχο.
Ακόμα ενεργοποιείται σε περίπτωση σφοδρής σύγκρουσης, η οποία είναι μετωπική είτε υπό γωνία έως 30 μοίρες προς την νοητή ευθεία.
Έτσι, οι αερόσακοι μας προστατεύουν σε μεγάλο βαθμό...
Αυτό το επίπεδο σφοδρότηταςσύγκρουσης στο οποίο επιλέχθηκε να ενεργοποιούνται οι αερόσακοι, είναι αυτό στο οποίο υπάρχει περίπτωση να υπάρξει σοβαρός τραυματισμός ή θάνατος.
Βέβαια στην πραγματικότητα, σπάνια ένααυτοκίνητο συγκρούεται σε έναν τοίχο. Οι αερόσακοι ενεργοποιούνται συνήθως όταν το όχημα συγκρουστεί με άλλο όχημα.
Απλά θα πρέπει να έχουμε κατά νου, ότι η πολυπλοκότητα ενός τροχαίου και κατ’ επέκταση μια σύγκρουσης είναι εξαιρετικά πολύπλοκη!
Οι αερόσακοι φουσκώνουν με αέρα όταν ο αισθητήρας ανιχνεύσει μετωπική σύγκρουση. Ο αισθητήρας αυτός αποστέλλει ένα ηλεκτρικό σήμα για να αρχίσει ο αερόσακος να φουσκώνει.
Η προωθητική γόμωση αναφλέγεται και καίγεται γρήγορα μέσα στη μονάδα αερόσακου, παράγοντας αρκετό αέριο άζωτο για να φουσκώσει ο αερόσακος.
Η χημική διεργασία και το αέριο άζωτο δεν ενέχουν κίνδυνο για τους επιβάτες του οχήματος.
Εντός 0,045 δευτερολέπτων από την ανίχνευση της σύγκρουσης, η πίεση του αερόσακου που φουσκώνει, διώχνει την πλαστική επένδυση που υπάρχει στο κέντρο του τιμονιού η οποιαδήποτε άλλη μονάδα που εμποδίζει τον αερόσακο να βγει.
Ο αερόσακος λοιπόν φουσκώνει πλήρως, προκειμένου να σχηματίσει μια επιφάνεια η οποία θα απορροφήσει την κίνηση της κεφαλής και του άνω κορμού του οδηγού ή του συνοδηγού.
Καθώς ο οδηγός έρχεται σε επαφή με τον αερόσακο, το αέριο μέσα από τον αερόσακο εκκενώνεται μέσο οπών στη βάση του αερόσακου, ώστε να απορροφηθεί η δύναμη που δημιουργείται από την κίνηση του οδηγού προς τα εμπρός.
Διώχνεται δηλαδή το αέριο από τον αερόσακο όταν ο οδηγός προσκρούσει σε αυτόν, ώστε να λειτουργήσει σαν μαξιλάρι...
Πραγματικά εντυπωσιακή εφεύρεση είναι οι αερόσακοι και σώζουν ζωές καθημερινά!
http://coolweb.gr
Πολύ καλό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστή ενημέρωση. Μπράβο!!!