Προστατέψτε μεταλλικά αντικείμενα από τη σκουριά, με τη διαδικασία του "μαυρίσματος".
Το μαύρισμα μετάλλων, είναι μια αρκετά διαδεδομένη διαδικασία με την οποία μπορούμε να δώσουμε όμορφο φινίρισμα σε ένα μέταλλο αλλά και να προσθέσουμε αντισκωριακές ιδιότητες ταυτόχρονα.
Αυτή η μέθοδος χρησιμοποιείται από βιομηχανίες αλλά μπορεί πολύ εύκολα να γίνει και στο σπίτι. Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα μέσο που να παράγει μεγάλη θερμότητα (πχ καμινέτο) και λίγο λάδι. Για λάδι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όποιο λάδι έχετε αν και καλύτερα αποτελέσματα έχουν τα λάδια κινητήρα.
Πως λειτουργεί?
Η λογική πίσω από όλη αυτή τη διαδικασία είναι αρκετά απλή. Πρέπει να θερμάνουμε το μέταλλο για λίγη ώρα σε μεγάλη θερμοκρασία μέχρι να πυρωθεί. Έπειτα πρέπει να το βουτήξουμε σε ένα δοχείο με λάδι και να το αφήσουμε για λίγη ώρα.
Οι βιομηχανίες χρησιμοποιούν ειδικά λάδια και αυτοματοποιημένα συστήματα ώστε να έχουν βέλτιστο αποτέλεσμα και ειδικά χημικά διαλύματα στα οποία βάζουν τα μέταλλα αλλά ακόμα και με ένα μικρό καμινέτο ή ένα αυτοσχέδιο καμίνι χωρίς κάποιο διάλυμα, μπορείτε να πετύχετε σχετικά καλά αποτελέσματα.
ΔιαδικασίαΚαταρχάς θα πρέπει να έχετε μεταλλικά αντικείμενα που να είναι καθαρά από σκουριές και χρώματα.
Τα παραπάνω εργαλεία (2 κλειδιά άλλεν και μία πόντα) ήταν για χρόνια ξεχασμένα στην αποθήκη και η οξείδωση είναι κάτι παραπάνω από εμφανής.
Με τη βοήθεια ενός Dremel και του κυκλικού εξαρτήματος με γυαλόχαρτο καθαρίστηκαν μέσα σε λίγη ώρα. Οι επίπεδες επιφάνειες που είχαν και είχαν αλλοιωθεί σημαντικά αποκαταστάθηκαν σε δίδυμο τροχό.
Σε ένα δοχείο το οποίο να καλύπτει πλήρως τα αντικείμενα που θέλετε να επεξεργαστείτε βάζετε λάδι. Το συγκεκριμένο είναι απλό αχρησιμοποίητο συνθετικό λάδι μηχανής. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ότι λάδι έχετε εύκαιρο, ακόμα και χρησιμοποιημένο (εφόσον το σουρώσετε). Αναλόγως το λάδι που θα χρησιμοποιήσετε θα πάρετε διαφορετική απόχρωση στο τελικό αποτέλεσμα.
Το ιδανικότερο θα ήταν να χρησιμοποιήσετε κάποιο καμίνι (έστω και αυτοσχέδιο). Αν δεν έχετε αυτή την δυνατότητα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα απλό καμινέτο υδραυλικού προσέχοντας να το θερμαίνετε σε όλα τα σημεία ομοιόμορφα και όχι μονόπλευρα.
Τώρα θα πρέπει να περιμένετε μέχρι να πυρώσει, δηλαδή να γίνει κόκκινο το μέταλλο από την υπερβολική θερμοκρασία. Όταν πυρώσει το βουτάτε στο δοχείο με το λάδι γρήγορα. Εδώ θα πρέπει να δώσετε προσοχή σε 2 σημεία. Λόγω της μεγάλης θερμότητας και της εύφλεκτης ιδιότητας του λαδιού μπορεί να αρπάξει στιγμιαία φωτιά. Γιαυτό θα πρέπει να έχετε εύκαιρο ένα καπάκι για να σκεπάστε αμέσως το δοχείο, ώστε αν πάρει φωτιά το λάδι να σβήσει αμέσως.
Ο λόγος που θα πρέπει να έχετε οπωσδήποτε ένα καπάκι είναι και οι αναθυμιάσεις που θα προκληθούν. Για το λόγο αυτό η διαδικασία θα πρέπει να γίνετε μόνο σε αεριζόμενο δωμάτιο ή σε εξωτερικό χώρο. Η μυρωδιά θα είναι έντονη αλλά όχι αποπνικτική (θα μυρίζει ακριβώς όπως μυρίζει ο κινητήρας αυτοκινήτου όταν έχει ζεσταθεί πάρα πολύ αν ανοίξετε το καπό)
Τελικό αποτέλεσμα μετά από λίγη ώρα παραμονή μέσα στο δοχείο με το λάδι. Αφού το βγάλετε πρέπει να το σκουπίσετε προσεκτικά με μια πετσέτα, ώστε να φύγουν πλήρως όλα τα υπολείμματα λαδιού.
Στην παραπάνω φώτο φαίνονται η πόντα και το μικρό άλλεν αφού έχουν υποστεί την κατεργασία ενώ το μεγάλο άλλεν είναι απλώς καθαρισμένο.
Πόσο θα κρατήσει και έχει καλή προστασία έναντι της σκουριάς?
Το πόσο θα κρατήσει εξαρτάται από το πόσο καλά έχετε κάνει τη διαδικασία και τι λάδι χρησιμοποιήσατε. Η προστασία που θα παρέχει στα εργαλεία δεν είναι εφάμιλλη άλλων μεθόδων (βάψιμο, γαλβάνισμα...) αλλά θα το κρατήσει μακρυά από σκουριές για μερικά χρόνια αν δεν το ξεχάσετε σε εξωτερικό χώρο. Γενικά είναι μια διαδικασία που χρησιμοποιείται συνήθως για μέταλλα που βρίσκονται σε εσωτερικούς χώρους ή σε μηχανικά μέρη.
supereverything.gr/2015/06/mayrisma-metallon.html
Το μαύρισμα μετάλλων, είναι μια αρκετά διαδεδομένη διαδικασία με την οποία μπορούμε να δώσουμε όμορφο φινίρισμα σε ένα μέταλλο αλλά και να προσθέσουμε αντισκωριακές ιδιότητες ταυτόχρονα.
Αυτή η μέθοδος χρησιμοποιείται από βιομηχανίες αλλά μπορεί πολύ εύκολα να γίνει και στο σπίτι. Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα μέσο που να παράγει μεγάλη θερμότητα (πχ καμινέτο) και λίγο λάδι. Για λάδι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όποιο λάδι έχετε αν και καλύτερα αποτελέσματα έχουν τα λάδια κινητήρα.
Πως λειτουργεί?
Η λογική πίσω από όλη αυτή τη διαδικασία είναι αρκετά απλή. Πρέπει να θερμάνουμε το μέταλλο για λίγη ώρα σε μεγάλη θερμοκρασία μέχρι να πυρωθεί. Έπειτα πρέπει να το βουτήξουμε σε ένα δοχείο με λάδι και να το αφήσουμε για λίγη ώρα.
Οι βιομηχανίες χρησιμοποιούν ειδικά λάδια και αυτοματοποιημένα συστήματα ώστε να έχουν βέλτιστο αποτέλεσμα και ειδικά χημικά διαλύματα στα οποία βάζουν τα μέταλλα αλλά ακόμα και με ένα μικρό καμινέτο ή ένα αυτοσχέδιο καμίνι χωρίς κάποιο διάλυμα, μπορείτε να πετύχετε σχετικά καλά αποτελέσματα.
ΔιαδικασίαΚαταρχάς θα πρέπει να έχετε μεταλλικά αντικείμενα που να είναι καθαρά από σκουριές και χρώματα.
Τα παραπάνω εργαλεία (2 κλειδιά άλλεν και μία πόντα) ήταν για χρόνια ξεχασμένα στην αποθήκη και η οξείδωση είναι κάτι παραπάνω από εμφανής.
Με τη βοήθεια ενός Dremel και του κυκλικού εξαρτήματος με γυαλόχαρτο καθαρίστηκαν μέσα σε λίγη ώρα. Οι επίπεδες επιφάνειες που είχαν και είχαν αλλοιωθεί σημαντικά αποκαταστάθηκαν σε δίδυμο τροχό.
Σε ένα δοχείο το οποίο να καλύπτει πλήρως τα αντικείμενα που θέλετε να επεξεργαστείτε βάζετε λάδι. Το συγκεκριμένο είναι απλό αχρησιμοποίητο συνθετικό λάδι μηχανής. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ότι λάδι έχετε εύκαιρο, ακόμα και χρησιμοποιημένο (εφόσον το σουρώσετε). Αναλόγως το λάδι που θα χρησιμοποιήσετε θα πάρετε διαφορετική απόχρωση στο τελικό αποτέλεσμα.
Το ιδανικότερο θα ήταν να χρησιμοποιήσετε κάποιο καμίνι (έστω και αυτοσχέδιο). Αν δεν έχετε αυτή την δυνατότητα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα απλό καμινέτο υδραυλικού προσέχοντας να το θερμαίνετε σε όλα τα σημεία ομοιόμορφα και όχι μονόπλευρα.
Τώρα θα πρέπει να περιμένετε μέχρι να πυρώσει, δηλαδή να γίνει κόκκινο το μέταλλο από την υπερβολική θερμοκρασία. Όταν πυρώσει το βουτάτε στο δοχείο με το λάδι γρήγορα. Εδώ θα πρέπει να δώσετε προσοχή σε 2 σημεία. Λόγω της μεγάλης θερμότητας και της εύφλεκτης ιδιότητας του λαδιού μπορεί να αρπάξει στιγμιαία φωτιά. Γιαυτό θα πρέπει να έχετε εύκαιρο ένα καπάκι για να σκεπάστε αμέσως το δοχείο, ώστε αν πάρει φωτιά το λάδι να σβήσει αμέσως.
Ο λόγος που θα πρέπει να έχετε οπωσδήποτε ένα καπάκι είναι και οι αναθυμιάσεις που θα προκληθούν. Για το λόγο αυτό η διαδικασία θα πρέπει να γίνετε μόνο σε αεριζόμενο δωμάτιο ή σε εξωτερικό χώρο. Η μυρωδιά θα είναι έντονη αλλά όχι αποπνικτική (θα μυρίζει ακριβώς όπως μυρίζει ο κινητήρας αυτοκινήτου όταν έχει ζεσταθεί πάρα πολύ αν ανοίξετε το καπό)
Τελικό αποτέλεσμα μετά από λίγη ώρα παραμονή μέσα στο δοχείο με το λάδι. Αφού το βγάλετε πρέπει να το σκουπίσετε προσεκτικά με μια πετσέτα, ώστε να φύγουν πλήρως όλα τα υπολείμματα λαδιού.
Στην παραπάνω φώτο φαίνονται η πόντα και το μικρό άλλεν αφού έχουν υποστεί την κατεργασία ενώ το μεγάλο άλλεν είναι απλώς καθαρισμένο.
Πόσο θα κρατήσει και έχει καλή προστασία έναντι της σκουριάς?
Το πόσο θα κρατήσει εξαρτάται από το πόσο καλά έχετε κάνει τη διαδικασία και τι λάδι χρησιμοποιήσατε. Η προστασία που θα παρέχει στα εργαλεία δεν είναι εφάμιλλη άλλων μεθόδων (βάψιμο, γαλβάνισμα...) αλλά θα το κρατήσει μακρυά από σκουριές για μερικά χρόνια αν δεν το ξεχάσετε σε εξωτερικό χώρο. Γενικά είναι μια διαδικασία που χρησιμοποιείται συνήθως για μέταλλα που βρίσκονται σε εσωτερικούς χώρους ή σε μηχανικά μέρη.
supereverything.gr/2015/06/mayrisma-metallon.html
Δημοσίευση σχολίου