Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

Υβρίδιο αεροπλάνου- ελικοπτέρου για πολιτική χρήση .


Σύμφωνα με την εταιρεία, τα αεροσκάφη αυτά είναι σχεδιασμένα για να παρέχουν δυνατότητες κάθετης απο/προσγείωσης που αντιστοιχούν σε ελικόπτερα, σε...


συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα όσον αφορά στην ταχύτητα και τις επιδόσεις των αεροσκαφών σταθερών πτερύγων.

Η διασταύρωση μεταξύ αεροπλάνου και ελικοπτέρου αποτελεί ένα από τα πιο διάσημα και φιλόδοξα όνειρα των αεροναυπηγών/ μηχανικών εδώ και δεκαετίες, με το V-22 Osprey (του Σώματος Πεζοναυτών και της Π.Α. των ΗΠΑ) να αποτελεί στην ουσία τη μόνη λειτουργική πραγματοποίηση του εν λόγω οράματος.

Ωστόσο, ενδεχομένως τέτοια «υβρίδια» να δουν στο κοντινό μέλλον πολιτική χρήση, εάν κρίνει κανείς από την περίπτωση της «οικογένειας» αεροσκαφών Elytron της Elytron Aircraft LLC.

Σύμφωνα με την εταιρεία, τα αεροσκάφη αυτά είναι σχεδιασμένα για να παρέχουν δυνατότητες κάθετης απο/προσγείωσης που αντιστοιχούν σε ελικόπτερα, σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα όσον αφορά στην ταχύτητα και τις επιδόσεις των αεροσκαφών σταθερών πτερύγων. «Η λύση της Elytron παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια, ταχύτητα και απλότητα λειτουργίας σε σχέση με οποιαδήποτε κλάση αεροσκάφους κάθετης απο/προσγείωσης, που την καθιστά ιδανική για διάφορες χρήσεις, όπως ιατρικές υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης, έρευνα και διάσωση, αεροταξί και αναζήτηση κοιτασμάτων πετρελαίου» υποστηρίζεται σχετικά.

ELYTRON
Η ιδέα για το εν λόγω σχέδιο εξελίχθηκε μέσα σε διάστημα δέκα ετών. Το Elytron συνδυάζει τρία σετ φτερών: ένα ζεύγος περιστρεφόμενων φτερών («proprotors») στο κέντρο και δύο ζεύγη σταθερών πτερύγων, που βρίσκονται μπροστά και πίσω και συνδέονται με μικρότερα πτερύγια. Ο σχεδιασμός αυτός έχει ως στόχο την αποφυγή της αλληλεπίδρασης με την ώθηση που προκύπτει από τα proprotors, ενώ παράλληλα εξαφανίζει το ρίσκο χτυπημάτων των λεπίδων των ελίκων. Σύμφωνα με την εταιρεία, το σκάφος παρουσιάζει εξαιρετικές STΟL (Short Take-off and Landing) δυνατότητες, ενώ κατά την πτήση μπορεί να επιτύχει ταχύτητες δύο με τρεις φορές μεγαλύτερες αυτών των συμβατικών ελικοπτέρων αντίστοιχων χαρακτηριστικών, καθώς οι έλικες στρέφονται έτσι ώστε να «κοιτούν» μπροστά. Επίσης, η άτρακτος έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρουσιάζει αυξημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά στις υψηλότερες ταχύτητες.




«Ο συνδυασμός της ταχύτητας ενός αεροσκάφους σταθερών πτερύγων και της κάθετης απο/προσγείωσης ενός ελικοπτέρου θα επιτρέπει τη χρήση σε εφαρμογές όπως του αεροταξί, από κέντρο σε κέντρο πόλης» υποστηρίζει η εταιρεία, που κάνει λόγο για ιδιαίτερα απλοποιημένους μηχανισμούς ελέγχου.

Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Elytron, έχει κατασκευαστεί ένα διθέσιο σκάφος επίδειξης. To επόμενο βήμα είναι οι εφαρμογές για εμπορική χρήση, που περιλαμβάνουν ένα επταθέσιο αεροσκάφος για διάφορους σκοπούς.


http://www.naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου